pilates voor thuis
Pilates voor thuis

Pilates is een vorm van trainen met als uitgangspunt je houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op het lichaam en geest. Het is een zeer effectieve workout waarbij je alle spiergroepen tegelijk versterkt en rekt voor een sterk en soepel lichaam. Je kunt pilates in een groepsles volgen, maar je kan het ook makkelijk zelf in je eigen woonkamer doen.

In deze video laat ik je een pilates voor thuis workout zien met de focus op het versterken en shapen van de billen en benen. Je kunt de workout zo zwaar maken als je zelf wilt door te variëren in tijd en aantal rondes.

Pilates voor thuis

Zo voer je de workout uit:

💪🏻Doe elke oefening 45-60 seconden
💪🏻Neem 1 minuut rust tussen elke ronde
💪🏻Herhaal 2-3 rondes

Oefeningen:

  1. Sumo squat met calf raises
  2. Sumo squat met lunge (R)
  3. Sumo squat met lunge (L)
  4. Side leg raise (L)
  5. Inner thigh leg raise (R)
  6. Side leg raise (R)
  7. Inner thigh leg raise (L)
  8. Bridge dips
  9. Single leg bridge dips (R)
  10. Single leg bridge dips (L)

Workout: Pilates voor thuis

Eén gedachte over “Workout: Pilates voor thuis

Reacties zijn gesloten.