In shape komen voor de zomer is bij velen een terugkerend thema rond deze tijd van het jaar. Hoe pak jij het dit jaar aan? Met mijn 3 tips behaal je gegarandeerd resultaat! Zeg maar dag tegen die winterkilo’s!

De zomer staat weer voor de deur

Ja, het is weer zover. De eerste zonnige dagen hebben hun intreden gedaan dat betekent maar een ding: we gaan weer massaal ‘een beetje opletten’ om die winterkilo’s er af te krijgen zodat we stralend en slank in bikini of zwembroek kunnen verschijnen. Elk jaar opnieuw proberen we het weer, helaas geregeld zonder succes waardoor we enigszins teleurgesteld de zomer ingaan omdat het weer niet is gelukt. Ach ja, volgend jaar weer een kans toch. Of toch niet? Hoe vaak is het jou daadwerkelijk gelukt om (blijvend) wat kilo’s kwijt te raken voor de zomer? Misschien één of twee keer, of misschien wel nooit.  De zomer kan daardoor best confronterend zijn, maar ik kan je beloven dat dat niet het geval hoeft te zijn. Wil je het dit jaar anders aanpakken en wél die kilo’s kwijtraken? Volg dan deze 3 onderstaande tips en je zult betere resultaten dan ooit behalen!

Met deze tips kom jij in shape voor de zomer:

  1. Geef jezelf voldoende tijd

Tijd is een ontzettend belangrijke factor als het aankomt op wel of niet die kilo’s verliezen vóór de zomer en ik zal je uitleggen waarom. Wanneer bedenk jij je dat de zomer toch wel erg snel nadert terwijl je daar eigenlijk nog niet klaar voor bent? Vaak gebeurt dit pas op het moment dat de eerste zonnige dagen zich voordoen en we ineens minder verhullende kleding gaan dragen. En laat dat nou vaak net te laat zijn. Tenminste, als je geen goed plan hebt (meer hierover bij tip 2). En wat voor opties blijven er dan over? Crashdiëten, maaltijdvervangers of sappenkuren? Allemaal manieren die op korte termijn effectief lijken, maar absoluut niet gezond voor je zijn en ook geen blijvend resultaat zullen leveren. Bovendien staan deze manieren van afvallen erom bekend dat ze alleen maar extra kilo’s opleveren op het moment dat je weer ‘normaal’ gaat eten. Mijn tip is daarom: geef jezelf de tijd! Die kilo’s zijn er ook niet in twee weken bijgekomen toch? Je kan daarom ook niet verwachten dat je ze er in die tijd allemaal weer af hebt. Geduld is een schone zaak en achteraf zal je je hiervoor dankbaar zijn. Begin daarom op tijd en geef jezelf ook de tijd.

  1. Zorg voor een plan

‘Gewoon een beetje opletten’ heeft eerder nog niet tot (blijvend) succes geleid, dus waarom zou dat nu wel gebeuren? Als je het dit jaar echt goed wilt aanpakken, dan doe je er goed aan om een plan te maken voor jezelf. Dit plan vormt voor jou de basis en hier kun je altijd op terugvallen. Stel jouw plan samen door de volgende vragen te beantwoorden:

Wat wil ik precies bereiken?

Hoeveel tijd geef ik mezelf hiervoor?

Hoe houd ik mijn progressie bij?

En last but not least: Hoe ga ik dit resultaat behalen?

Een plan zorgt voor focus en dat is erg belangrijk als je jouw doelen nastreeft zodat je ze niet uit het oog verliest.

  1. Leer jezelf gezonde gewoontes aan

Even een paar weken ‘afzien’ om die kilo’s te verliezen zodat je daarna weer los kan gaan op alle BBQ’s, zomerfeestjes en middagen op het terras. Komt je dat bekend voor? Tijdelijke aanpassingen zorgen voor tijdelijk resultaat. Maar dat is niet wat jij wilt toch? Hoe fijn zou het zijn als je ook na de zomer nog kunt genieten van jouw behaalde resultaat. De sleutel tot succes zit ‘m hier in het veranderen van de gewoontes die je nu hebt. Blijkbaar zijn er bepaalde gewoontes al dan niet ingeslopen die ervoor hebben gezorgd dat je nu met extra kilo’s zit. Kijk eens kritisch naar je eigen gewoontes en probeer te achterhalen welke het behalen van jouw doelen zouden kunnen dwarsbomen. Vraag jezelf af hoe je deze gewoontes kunt vervangen of kunt schrappen en ga ermee aan de slag.

Wil je dit jaar gegarandeerd succes én de basis leggen voor een levenslange gezonde leefstijl inclusief gezond en fit lichaam? Schakel dan de hulp in van The Body Practice! Met behulp van persoonlijke begeleiding gaan we samen aan de slag om jouw doelen te behalen en leggen we de basis voor blijvend resultaat. Zo kun je jouw resultaat ook na de zomer behouden! Dus nooit meer jojo-en, diëten of maaltijdvervangers gebruiken. Dat wil jij toch ook?